De Rabobank Clubkas Campagne kende een spetterende finale-avond op maandagavond 25 juni. De avond werd gepresenteerd door Henny Blokhuis. Etienne Verhoeff (www.start2create.nl) en Matthijs Hazeleger inspireerde de ruim 400 gasten over creatief denken, gastvrijheid, vrijwilligersbeleid en Social Media. Daarnaast stelde de Rabobank een groot bedrag beschikbaar voor de deelnemende verenigingen en stichtingen.

Voor het vierde jaar op één rij organiseerde Rabobank Gelderse Vallei de Clubkas Campagne. Een mooie manier om de leden van de bank mee te laten bepalen welke verenigingen en stichtingen uit de regio gesteund moeten worden. Ook dit jaar werd door de deelnemende verenigingen en stichtingen veel promotie gemaakt om stemmen binnen te halen. Er viel dit jaar € 200.000,- te verdelen over 209 verenigingen en stichtingen.

De clubs hebben hun best gedaan. Bijna 3.500 leden hebben de weg naar de stemsite weten te vinden. Samen brachten zij 17.360 stemmen uit. Die leden ondersteunden met het uitbrengen van hun stem verenigingen en stichtingen in hun omgeving, de plek waar mensen hun kostbare vrije tijd willen besteden. En dat is nou juist het doel van de Rabobank Clubkas Campagne!

De cheques werden uitgereikt tijdens een speciale avond in het Schaffelaar theater van Barneveld. Ook maakte Jos Eringfeld, directeur Bedrijven, samen met Henny Blokhuis de top drie bekend van de Clubkas Campagne. Als eerste eindigde Bloemencorso Floralia uit Voorthuizen met € 3.686,64, als tweede Muziekvereniging Kunst na Arbeid uit Lunteren met € 3.248,85 en als derde Stichting Stichting Perron 16 uit Voorthuizen met € 3.087,56.

Bekijk hier de volledige uitslag (PDF)

Jos Eringfeld: ‘Prachtig om op deze manier een bijdrage te leveren. Ik heb enorm veel waardering voor de betrokkenheid en inzet van de vrijwilligers van deze verenigingen en stichtingen.’ De basis van de Clubkas Campagne is dat leden van de Rabobank inspraak krijgen in de verdeling van het sponsorgeld. De leden van Rabobank Gelderse Vallei ontvingen een e-mail met een link om vijf stemmen uit te brengen. Dit geld is voor de lokale verenigingen en stichtingen die klant zijn van Rabobank Gelderse Vallei.

Voor Fotoclub Oog & Optiek zijn Marijn Pater en Ingrid Ten Bruggencate naar Barneveld gegaan. Oog & Optiek kreeg 24 stemmen en ontving een check van € 276,50. Dat is een mooie start voor de nieuwe laptop. We hopen dat we volgende jaar weer mee kunnen doen aan de Clubkas Campagne en nog meer stemmen kunnen binnenhalen.

Bron: Rabobank Gelderse Vallei